MUNTEM UN FESTIVAL NOU POP

MUNTEM UN FESTIVAL NOU POP

 

 

NouPOP_LogoFinal_Sin_Text_1

 

Mai us heu hagut d’ afrontar un repte de muntar un festival? Amb el BRC de Nou Pop ens han encarregat d’organitzar dues hores de festival adreçat als joves de 12 a 16 anys.

La institució que ens ha fet aquest encàrrec és Nou Pop que és una comunitat de professionals de la música vinculada al barri del Poblenou amb la missió de compartir la seva passió amb joves d’entre 12 i 16 anys i oferir-los espais innovadors de creació musical.

El procés ha estat llarg. Ens han donat sis setmanes per organitzar-lo, i un pressupost de 300€ .

El bloc de recerca i creació suposen sis hores setmanals en la  nostra càrrega lectiva i en aquest espai ens hem hagut d’organitzar.

La primera setmana va ser de presentació i coneixement del projecte i de l’encàrrec.

Primerament, la Marushka (la fundadora del festival nou pop) ens va presentar el projecte del festival i vàrem anar a veure el lloc on es durà ha terme el festival. Posteriorment vam debatre sobre l’espai i les necessitats del festival.

356F4A4C-E7A9-426F-B1FB-1A11B5C973EE

La mateixa setmana vam tenir la sort de poder anar a l’exposició de Brian Eno, un compositor de música electrònica i espais visuals. De guia vam tenir el comissari de l’exposició, en Lluis Nacenta.

7F632633-DFEF-4A3F-A9B0-34F91E70B32C

 

La segona setmana ens vam dedicar a decidir la temàtica i les idees pel nostre esdeveniment.
Per introduir el tema i les nostres idees pel festival vam començar fent una graella. En aquesta grella posàvem les idees que haviem pensat en grups de dos o tres i a continuació tots els seus pros i contres. Vam compartir això amb tota la classe per decidir quines eren les millors opcions.
Després de plantejar les idees escollides ens van venir a visitar un grup d’alumnes de quart que havien participat en la organització del Nou pop de l’any passat. Ens van ajudar a repensar algunes idees i ens van plantejar possibilitats noves i alguns problemes que hauríem de solucionar, a més a més d’aclarir per nosaltres com seria realment que passaria al festival.
Finalment vam dividir la classe en quatre grups per treballar de manera més eficient. El grup d’artistes encarregava de muntar totes les actuacions i activitats artístiques, com organitzar i crear la presentació de ball, o també els DJ’s que havien de recollir, escollir i manipular cançons per la disco. El grup de producció seria l’encarregat d’organitzar el festival general a més del bar i tenir cura de les despeses i necessitats tècniques. El grup d’escenografia serà el que s’ocuparia d’ organitzar les activitats en l’espai que teníem, decorar el festival, de trobar el material i muntar-ho tot. Finalment està el grup de comunicació que s’encarregaria de crear pòsters, fer difusió, i organitzar un podcast en angles, assegurant-se que tothom s’assabenti del meravellós festival.

949EFC4F-24A5-4686-8A20-EC4EAB7C47A9

 

Som a la tercera setmana, i ja hem començat a treballar per grups. Ha estat una setmana de propostes i plans. Els de comunicació ens hem començat a encarregar del blog i les entrades, a més hem creat el nou instagram de Nou Pop perquè la gent vagi seguint el nostre procés i es vagi assabentant del festival. L’usuari d’imstagram es aquest: @noupopfestival. El grup d’escenografia ja ha començat a fer plànols, a dissenyar, a pensar idees, a pensar els materials, a calcular pressuposts… El grup de producció han creat un timeline i han proposat i decidit propostes que podrien anar bé pel festival. El grup d’artistes està dividit en dues parts, per una banda els ballarins i per l’altre els DJ’s. Els ballarins s’han dedicat a buscar música per la seva actuació, i els DJ’s han fet enquestes per saber els gustos de música de la gent.

EAC1BC9C-E862-42F3-8998-A83FE4F16E10

La quarta setmana va començar amb la visita de l’Aby, una noia que treballa d’artista visual. Ens va venir a fer propostes per fer decoracions iens va ajudar a agafar idees amb material quotidià. A més, ens va encarregar un petit treball: cadascú havia de fer el seu propi Mood Board sobre el tema del festival. L’Aby es va centrar en el grup d’escenografia.Junts van anar a l’espai on faríem la festa per fer mesures les parets, portes, i en general l’espai que tindríem per així poder saber quanta tela i material necessitarien per fer els decorats. Després van anar als Encants i van comprar teles, i altres materials. Dos alumnes d’escenografia s’estan encarregant de fer un chillout pel festival Aquest serà un espai extern a la discoteca, on hi haurà un ambient acollidor per descansar en sofàs i coixins amb música.Ja han començat a fer plànols i a buscar materials.
D’altra banda els DJ’s estan triant i descarregant la música i buscant programes per fer barreges. Compten amb l’ajuda d’en Ruben, un alumne de 4t que sap i té experiència en el tema.
Els ballarins s’estan posant en acció amb la seva coreografia.
Els encarregats de comunicació hem obert el bloc i estem redactant entrades per cada setmana. A més seguim actius amb l’instagram, hem penjat un sorteig perquè la gent s’animi a venir, guanyant molts seguidors. Hem passat per les aules a fer publicitat i a explicar el nostre projecte del festival.
Per últim l’equip de producció està mirant el tema de la consumició i s’han posat en contacte amb la macro de Santa Teresa, que ven begudes i pica i pica a l’engròs. També han contactat amb Montana (distribuïdora d’sprays per a graffitis), ja que volen fer un espai on la gent pugui crear i pintar.
Com veieu tot està en marxa.

Ja estem a la cinquena setmana! Els de comunicació seguim escrivint al bloc. La veritat és que se’ns han endarrerit algunes entrades així que seguim redactant les de les setmanes anteriors. Seguim actius a Instagram. Alguns alumnes ,a més,  està redactant un escrit sobre el Nou Pop, en anglès per fer  un podcast,a  Estem dissenyant el cartell d’aquest festival, cadascú n’ha fet un amb tota la informació, per penjar-los i així poder-ne fer difusió. Després hem votat i finalment ha guanyat la següent proposta:

Nou Pop cartell

L’equip d’escenografia està preparant un fotomatón i també s’estan dedicant a fer cartells per cada espai del festival (Bar, disco, chillout, fotomatón…).
Els Dj segueixen descarregant música per “punxar”. Els ballarins ja tenen la coreografia acabada. El chillout està en procés: han pensat en fer un bosc de llums i ja tenen la música ambiental preparada, a més projectaran un espectre de so.

En la penúltima setmana (6a)  els artistes han comptat amb l’assessorament de la Trini, una ballarina profesional que ha ajudat a perfeccionar i assessorar la coreografia. Va estar amb tota la classe i vam fer un debat sobre l’art, que era per nosaltres .
També en aquesta setmana hem estat enllestint les últimes tasques. La música ja està preparada i descarregada.  Ja disposen d’ unes 50 pistes que duraran 2 hores. Els d’escenografia segueixen amb el fotomaton.

Ja som a la darrera setmana de BRC de “muntem un festival”. Com bé diu el títol, només ens falta acabar de lligar alguns cables per tenir-ho tot enllestit. A comunicació estem escrivint les darreres entrades de les setmanes de seguiment al bloc. Us anirem avisant quan s’acosti l’event.
Estem retocant el cartell ja que tenim noves informacions. Hem fet un timeline de l’organització i els plans del día del festival. Els ballarins ens han fet la mostra del seu ball, ha quedat xulissim! Els Dj’s estan provant la taula de barrejes, i així experimentar amb la música. Per la part d’escenografia, el chillout està acabat, només falta construir-lo. La decoració extra està acabada: cartells, objectes, teles… . També tenim idees pel atrezzo i el maquillatge de tot l’ staff. Els de producció han decidit a quins preus vendran cada cosa.

A comunicació han fet un podcast en anglès per explicar una mica el què és el Festival

 

Finalment amb l’ajut de l’Anais M. ja hem editat el documental que explica tot aquest procés.

Share this post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *