Ecoauditant l’institut!
Al TGPE Fàbrica del Sol seguim treballant…
Un cop definits els temes que volíem analitzar, ens hem repartit per equips. Cadascun d’ells tenia l’encàrrec de fer una petita ecoauditoria del seu tema i després plasmar els resultats en format pòster.
Us fem un breu resum del que ha investigat cadascun dels equips:
Equip Tractament de residus: Vam separar totes les deixalles generades en un dia a les papereres dels passadissos i del pati de l’institut i vam pesar-ne les quantitats de cada tipus. Ens hem adonat que principalment hi havia plàstic, tetrabricks i restes de menjar.
Equip Contaminació acústica: Hem fet un mapa acústic de l’institut mesurant els decibels en diferents espais i moments del dia. Ens hem adonat que hauríem d’aconseguir reduir el soroll en alguns espais com el menjador i el pati.
Equips Electricitat, aigua i altres energies: A través de les factures hem pogut representar gràficament el consum d’aquests recursos al llarg d’un curs. També ens hem fixat en el tipus de làmpades que tenim i la potència que gasten, en els tipus d’aixetes que tenim i el cabal que tenen. Hem descobert que l’institut té captadors solars al terrat i que les calderes també són allà.
Equip Biodiversitat: Vam fer enquestes a diferents classes per copsar la seva opinió sobre diferents aspectes relatius a la biodiversitat i als espais exteriors. També vam investigar quines plantes tenim a l’Institut i vam fer entrevistes al Ramon i en Lluís, dos professors que s’ocupen d’aquests temes al centre.
Equip Material Escolar i de Neteja: Ens hem fixat en quins materials fem servir, hem buscat informació de la seva composició, les seves indicacions de seguretat, … També hem parlat amb la conserge i la senyora de la neteja. Hem descobert que el paper que fem servir no és reciclat i que la majoria dels productes de neteja no són respectuosos amb el mediambient.
El dijous dia 2 de juny ens va visitar l’Héctor López, un arquitecte tècnic que està implantant mesures d’eficiència energètica a l’institut. De moment s’està dedicant sobretot a l’electricitat i ja ha aconseguit reduir-ne el cost econòmic baixant la potència contractada que teníem.
L’Héctor ens va ensenyar un web on es monitoritza en temps real el consum elèctric del nostre centre. Els resultats es mostren de forma molt clara en gràfics.
També coneix molt bé com està construït l’institut i ens va explicar que tenim una façana ventilada i com funciona la calefacció.
Després, els equips que es dedicaven a analitzar el consum elèctric i el d’altres energies, li vam fer una entrevista per aclarir alguns dubtes que teníem:
– Per què no rebaixem la potència del tram P1?
– Com funciona la calefacció?
Hem acabat aquestes dues setmanes amb l’exposició dels pòsters de cada tema davant del grup classe per tal que tots tinguéssim una visió global de l’institut.
Aquests són alguns dels pòsters que hem elaborat:
Ara ja ens toca començar a pensar en el projecte final i en quines propostes hi inclourem.