Home

BRCS 4CANTONS

Blocs de Recerca, Creació i Servei del 4Cantons

Presentació de l’audioguia “Art4Art”

El passat divendres 20 de juny tot l'equip de #TGPECanFramis tenia una cita molt especial al Museu Can Framis. Allà ens esperava el president de la Fundació Vila Casas, Antoni Vila Casas, per fer la presentació oficial de la nostra audioguia "Art4Art". També ens va rebre Nana Cardona, directora del museu, i Alba García, responsable del servei educatiu i conservadora del museu, també aliada i facilitadora del projecte #TGPECanFramis2014.     Antoni Vila Casas va destacar la nostra audioguia pel fet de ser un producte artístic i una proposta d'itinerari de museu única al món, una audioguia que no existiria sense les [...]

També una audioguia en anglès per a Can Framis

Paisatges sonors i algunes traduccions a l'anglès gravades pels alumnes del #TGPECanFramis estaran disponibles pels visitants estrangers del Museu Can Framis, de la Fundació Vila Casas. El divendres 20 de juny vam fer la presentació de l'audioguia al museu, acompanyats pel president de la Fundació Vila Casas, Antoni Vila Casas, la directora del museu, Nona Cardona i la responsable del servei educatiu i conservadora del museu, Alba García. Amb l'alumnat i les seves famílies vam escoltar una mostra de les més de setanta creacions literàries i sonores de la nostra audioguia. D'entre aquestes n'hi ha disset entre paisatges sonors i traduccions [...]

Rimsha, l’Arbre màgic i Ramon Herreros

Un pintor que descobreix un poema inspirat en el seu quadre i l'adopta generosament. Això ha fet Ramon Herreros en llegir el poema que li enviava Rimsha, i ho ha explicat a Una emocionante sorpresa.           Rimsha i Yashfa han escoltat les paraules de Ramon Herreros sobre la seva exposició L'arbre màgic, a la llibreria Jaimes, i també l'aproximació que ha fet Jordi Ibáñez sobre l'arbre, la literatura i la pintura.       Jordi Ibáñez va explicar que els arbres, en la tradició clàssica, són un símbol de l'home i una negació de la mort. I com Ramon Herreros pinta arbres i dones, en Jordi Ibáñez [...]

Entrevistem la pintora Natalia Roman

Quines preguntes li faries a una pintora? Algunes preguntes han estat molt intenses, no sabem si la Natalia Roman les esperava. I algunes respostes ens han sorprès molt.         Volíem saber si de petita ja li agradava pintar, si sempre havia volgut ser pintora, si té un horari de feina, quantes hores dedica al dia a pintar... La Natalia ens ha dit que dedica més hores, més temps, a pensar què vol pintar, que a pintar. Ens ha explicat com és de difícil donar forma a una idea abans de començar. També ens ha parlat de què significa per a ella [...]

Complint l’encàrrec

  Títol Hem escollit com a títol de l'obra''Sí '', ja que és una manera de deixar amb intriga a l'espectador. A més, Sí, s'utilitza per afirmar, que és tot el que fa l' Àlex durant l'obra, afirmar i donar la raó a la Maria. Com hem escrit l'obra Per treballar més en comú i poder tenir més idees, ens dividíem en diferents grups. Escrivíem les escenes i desprès les posàvem en comú per triar la millor. Al final de cada escena, la retocàvem i la deixàvem polida.   Denúncia de l'obra La finalitat d'aquesta obra és denunciar les relacions abusives i fer veure al públic [...]

No era fàcil…

No era gens fàcil explicar el nostre projecte a alumnes de 3r d'ESO d'un altre institut. Són alumnes de l'Institut Escola Les Vinyes, un institut 'germà' del nostre, amb només tres cursos d'història i que pertany -com nosaltres- a la Xarxa d'instituts innovadors de l'ICE de la UAB. El seu projecte sobre el 22@ i la Barcelona del futur els ha portat al nostre barri, i nosaltres els hem volgut mostrar la nostra àudio guia amb codis QR i tot. De cop, i sense haver-ho previst, ens vam adonar que, el que per a nosaltres era normal, per a ells no [...]

Començem el TGPE d’Hangar

Hangar és el centre de producció i recerca d'arts visuals. Es troba a Poblenou, exactament al carrer Emilia Corant. És un centre que ofereix suport a tots els artistes, per tal de possibilitar la recerca i el desenvolupament de les seves produccions. Els encarregats del TGPE d’Hangar (el Raül, l’Albert i la Núria) ens han fet dues demandes. La primera es fer un vídeo documentat sobre el que farem durant el taller per poder ensenyar-ho a gent de la nostra edat, una mica mes grans o inclús més petits; i l’altre és fer un vídeo a partir dels microorganismes que [...]

Els alumnes de l’IE Les Vinyes, de Castellbisbal, al 22@

Avui farem d'amfitrions d'un trosset del Poblenou. Tots els nois i noies de 3r d'ESO de l'Institut Escola Les Vinyes, de Castellbisbal, preparen un projecte sobre "La Barcelona del Futur". El seu recorregut passa també per Can Framis: volen conèixer la nostra audioguia. Així que ens hem posat a generar els codis QR que portaran a les nostres produccions sonores i literàries sobre les obres de l'exposició. Ja apleguem més de quaranta!     En capturar aquest codi QR amb un smartphone es pot escoltar el paisatge sonor que ha fet Eva sobre l'obra Sarajevo/Milán, Jorge R. Pombo, 2006.  

Sempre hi ha una primera vegada

  L'equip de primavera acaba de fer una troballa. Alguns de nosaltres ja havíem embrutat pinzells a Can Framis. Sempre hi ha una primera vegada per travessar totes les portes. El més important és no quedar-se a fora. Gràcies al professorat de l'escola Les Acàcies per obrir-nos la porta de Can Framis!   Aquest és el meu record de la visita: "No me’n recordo molt bé d’aquell dia, em vénen records puntuals, com per exemple l’explicació d’alguns quadres, o el taller que vam fer al finalitzar. Però gràcies a aquest documental que hem trobat de la meva visita al museu quan tenia 12 anys, [...]

Sala Beckett: La recerca

Durant la segona setmana vam començar a fer una recerca sobre diferents temes que poden afectar i que ens preocupen als adolescents: -Drogues i alcohol -Addicció als videojocs -Relacions abusives -Embaràs adolescent -Bandes juvenils Hem fet aquestes recerques ens diferents grups de treball. Quan hem recollit la informació, hem fet una presentació a classe que constava en 3 parts: causes, conseqüències i possibles solucions. Al presentar tots els temes vam aprendre molt sobre cadascun d‘ells. Tots ens vam sentir interessats i volíem aprendre més coses. En fer una presentació oral a la segona setmana ens va servir per agafar més confiança entre nosaltres. El dijous d'aquest setmana vam [...]