Home

BRCS 4CANTONS

Blocs de Recerca, Creació i Servei del 4Cantons

Recerca històrica 4ESO. Banca ètica.

En aquest BRCS vam treballar els principis de la banca ètica i vàrem fer una comparació banca tradicional/banca ètica: en quins sectors inverteixen, quins projectes recolzen... Per últim vam fer una mini campanya de promoció de la banca ètica. També vam fer una visita a una empresa cooperativa, Biciclot, que s'havia finançat amb una de les entitats ètiques estudiades, Coop57.

Recerca històrica-social 3ESO. Evolució de les ciutats

En el BRCS Recerca Històrica-Social vam treballar l'evolució de la ciutat al llarg del temps i les funcions que la defineixen i en van fer 4 pòsters. Vam treballar com funciona l'economia, quins són els agents que en formen part i els sectors econòmics, posant especial atenció en el sectors de transports i comunicacions. En van fer presentació en power-points. En les dues tasques han treballat en grup, La proposta del BRC era que copsessin la globalització i com aquesta actua a nivell econòmic, i les coses que són comunes i les que ens diferencien -ciutat difusa, grans urbs dels [...]

Creació artística 4ESO. Màrqueting amb el mercat dels Encants

En aquest brc hem fet diverses coses. Per començar el bloc de recerca i creació la primera tasca que vam fer va ser, buscar anuncis per fer-nos una idea de com es el Màrketing. Després d’aquesta tasca vam anar de sortida al mercat dels encants, per veure com era i per saber quina era la proposta,  consistia en fer alguna cosa per fer que els joves anessin al mercat. Un cop ens van dir la proposta vem fer una pluja d’idees i ens vam dividir en grups, cada grup tenia un tema a tractar i desenvolupar. Després tots el [...]

Creació literària 4ESO.Fem la guia del nostre viatge per Itàlia.

Al BRC "Fem la guia del nostre viatge per Itàlia" l'alumnat va investigar quins apartats tenen les guies de viatges, com es creen rutes per ser seguides amb Google Earth i un dispositiu amb GPS, el funcionament de Wordpress (etiquetes, entrades, pàgines, disseny) i com se cerca i se selecciona la informació, tant en línia com en paper. Per dur a terme el projecte, tot l'alumnat va analitzar diverses guies de viatge i entre tots vam decidir quin format crèiem que responia a les nostres necessitats. Com que vam establir que el projecte havia de ser en línia, vam buscar [...]

Programació i disseny 3ESO. Arqueologia Industrial al Poblenou

Al BRCS Arqueologia industrial al Poblenou l’alumnat de 3r d’ESO havia de preparar una exposició de maquetes d’edificis singulars del Poblenou amb un passat industrial. L’exposició havia d’estar acompanyada amb fotografies dels edificis seleccionats on es comparés el seu estat als anys 70-80 del segle XX i a l’actualitat. També s’havia d’afegir un codi QR al costat de cada maqueta per accedir a un disseny virtual 360º de cada edifici acompanyat d’un àudio on s’expliquen, entre d’altres dades, la data de construcció de l’edifici, l’activitat industrial que es duia a terme, el nom dels propietaris i els usos actuals [...]

Creació Musical 3ESO. Rapegem contra el racisme

L’encàrrec d’aquest BRC era fer un video clip d’un rap creat pels alumnes  que es pugués difondre per les xarxes per tal de fer una campanya de sensibilització contra la discriminació racial i la xenofòbia. En una primera fase de recerca i documentació els alumnes a partir d’investigacions, visionat de vídeos i debats van poder-se familiaritzar i empatitzar amb la problemàtica a més d’aclarir conceptes. Per donar suport en procés vam tenir la visita d’un raper i una ballarina de hip hop amb la col.laboració de la casa d’Àfrica i el programa Catàleg antirumors. Ells ens van introduir a l’escriptura del [...]

Recerca Científica (FQ) 4ESO. Que la força t’acompanyi!

Al BRCS Que la força t’acompanyi! els alumnes han après que la paraula força no sempre té el mateix significat, i han estudiat el significat que la física dona a aquest concepte. Així doncs, han après a identificar forces en situacions ben quotidianes, a conèixer els diversos tipus de forces que existeixen, a identificar els seus efectes, a trobar el centre de gravetat d’un cos, a mesurar-les amb dinamòmetres i també a calcular-les, etc. L’alumnat també ha aprés què és el pes i què volem dir quan diem que pesem alguna cosa a la balança. També han fet una mica [...]

Aplicacions Tecnològiques 3ESO. Circuits elèctrics

Al BRCS Circuits elèctrics, que hem repetit aquest tercer torn, l’alumnat ha pogut descobrir i aprendre molt sobre l’electricitat que tant utilitza i aprendre a dissenyar i construir un circuit elèctric amb diverses característiques i diversos components elèctrics. L’aprenentatge l’han pogut dur a terme en petits grups de treball i mitjançant diverses pràctiques, que de manera experimental els ha fet aprendre com calia connectar els components per tal que funcionessin, quins materials eren més conductors i quins més aïllants, han hagut de resoldre problemes per tal d’aconseguir que el circuit funcionés, han pogut mesurar magnituds elèctriques com el voltatge o la [...]

Recerca Científica (BG) 4ESO. Salvem el planeta

Al BRCS de Biologia i Geologia Salvem el Planeta hem treballat el funcionament del sistemes naturals. Les relacions entre els organismes i el medi i l'equilibri que es dona entre els diferents elements dels ecosistemes. També hem aprofundit en com les activitats humanes afecten el funcionament de la naturalesa i el fort impacte que causa l'actual model econòmic per l'elevada demanda i consum dels recursos naturals. A proposta del professor vam decidir participar en el concurs "Salvem el Planeta, demà pot ser tard" que havia convocat la secció de la Unesco de Tortosa. S'havia de fer un clipmetratge d'una durada [...]

Creació Músical 3/4ESO. Ens visita Edna Sey

Cada any, la revista Enderrock amb el programa “El músic del mes” ens ofereix la possibilitat que el nostre alumnat entri en contacte amb els músics a través d’una visita d’aquests al centre. Enguany hem pogut gaudir de la presència d’Edna Sey, una cantant de gospel i soul que juntament amb les seves germanes formen el grup Sey sisters. La seva visita als BRCS de 3r i 4t de Creació musical va ser molt profitosa perquè no només va poder parlar sobre els gèneres que ella canta, sinó sobre les dificultats que troben les dones avui en dia per [...]